Szöveges kalandjátékok készítése

Mint ismeretes, 1997 végén diplomáztam le az óbudai Kandó Kálmán Műszaki Főiskola informatikusi szakán – szöveges kalandjáték témából. Ez a szakdolgozatom egy bő fél éves megfeszített fejlesztői munka eredménye volt, amelyet máshol szintén ecsetelgettem már bővebben. Amit viszont kiemelnék itt: eme munka túlnyomó hányada A babó című PC-s kalandjáték programozásából állott (ami amúgy nem igazán érdekelt rajtam kívül ott a kutyát sem, és éppenséggel kihagyhattam volna, hiszen úgysem nézték meg…), Assembly-ben, DOS alatt (ami immár itt is hozzáférhető). A szakdolgozat írott fogalmazvány részét csak a legutolsó néhány hétben csaptam össze mellé futólag… (Sajnos, olyan is.) Időközben több helyen is felbukkant az interneten „magától” (a játék viszont – mostanáig – nem), és félig-meddig inkább csak amolyan dokumentáció jellegű, de azért talán szórakoztató is bír lenni, legalábbis remélem. Nem nagyon változtattam rajta semmit sem (a fölösleges bevezetőt levágtam), közreadom úgy, ahogyan született; aki inkább egyben óhajtaná látni, az eredeti szöveg PDF-ben elérhető ugyancsak. (Természetesen ezt az egész leírást a ráfordított és az eltelt idő függvényében illik olvasni; például akkortájt még sokkal nehezebb volt adatokhoz jutni, nem volt tele éjjel-nappal mindenki az online forrásokkal stb.) Tizenhárom fejezetre osztva, a jobboldali menüsávból navigálható a tartalom, mely alább szintén áttekinthető.

A teljes, pontos címe: Szöveges kalandjátékok készítésének gyakorlati problémái. Két független részből tevődik össze (mindösszesen 43 oldalon). Érdemes a játékot is megtekinteni.

1.) Első rész: A kalandjáték-készítés általános tudnivalói

1.1.) A kalandjáték fogalmának tisztázása

1.2.) Kalandjáték és mitológia
1.3.) A számítógép beszélni tanul
1.4.) A szavaktól a mondatok felé
1.5.) Helyiségek összefüggő labirintusa
1.6.) Barangolás a térképen
1.7.) Lakberendezővé változunk
1.8.) Hogyan találjunk meg valamit
1.9.) „Sokasodjatok és növekedjetek”
1.10.) Az idő kerekéhez kötve
1.11.) Néhány jótanács és további lehetőségek

2.) Második rész: A babótábor a számítógépbe megy

2.1.) A program működésének leírása
2.2.) Használati útmutató

 

Jó szórakozást kívánok! (Egyúttala rendezetlen hangnem miatt szíves megértést is kérek)

 

Olessák Róbert (1997-2011)


  Szöveges kalandjátékok készítése
2011.08.28.
  
Az 1997-ben íródott főiskolai szakdolgozatom szövege, egy cikkben (0.3 MB)
  

  A babó
2011.09.01.
  
Interactive Fiction J. R. R. Tolkien regényéből (1997)
  

  O. R. szakdolgozat /1.
  
A főiskolai szakdolgozatom egyik „nemhivatalos” előfordulása…
  

  O. R. szakdolgozat /2.
  
A főiskolai szakdolgozatom egyik „nemhivatalos” előfordulása…
  

  O. R. szakdolgozat /3.
  
A főiskolai szakdolgozatom egy „nemhivatalos” előfordulása (kommentekkel)
  

  O. R. szakdolgozat /4.
  
A főiskolai szakdolgozatom egy „nemhivatalos” előfordulása (kommentekkel)
  

  Absolute.hu
  
A régi Absolute-os naplóm…
  

Következő: „A kalandjáték fogalmának tisztázása”

 

 

A kalandjáték fogalmának tisztázása

Kalandjáték és mitológia

A számítógép beszélni tanul

A szavaktól a mondatok felé

Helyiségek összefüggő labirintusa

Barangolás a térképen

Lakberendezővé változunk

Hogyan találjunk meg valamit

„Sokasodjatok és növekedjetek”

Az idő kerekéhez kötve

Néhány jótanács és további lehetőségek

A program működésének leírása

Használati útmutató