Talán
ismerősen hangozhat a cím, hiszen nem más, mint A gálya
kerettörténetének a színhelyéül szolgáló képzeletbeli szigetkirályság
neve volt. Miközben a játék folytatását tervezgettem Horsekiller
címen, egyúttal azt is forgattam a fejemben, hogy ugyanezt a kis
világot ki kellene bontani még jobban: legyen inkább sokkal nagyobb,
kiterjedtebb, több szigetből álló, szövevényes, tagolt, titokzatos
vízibirodalom belőle. Miután az évek során számos játékprogram
készült, ami ilyesfajta környezetben játszódik (legismertebb ezek
közül például a Pirates és a King’s Bounty,
esetleg a Seven Cities of Gold stb.), továbbá a mindenkori
kedvenc játékaim halmazának előkelő részét képezték, mindig vágytam
rá, hogy én is írjak egyszer hasonlót.
Igaz,
végül erre nem került már sor, de mindazonáltal éveken át rendszeresen
tervezgettem ilyesmit, csak sosem bírtam határozott formába önteni
az elképzeléseimet… Túl sokmindent szerettem volna belezsúfolni
(egyszerre legyen kalandjáték, szerepjáték, stratégia, akció,
meg minden), és valahogy nem igazán tisztult le a koncepció, hogy
akkor ennek miképpen is kéne megvalósulnia konkrétan. Mire tényleg
nekikezdtem volna, addigra már elég késő volt (úgy 1993-94 körül),
és félő volt, hogy nem látszik a vége. Aztán ezt az egész kérdést
elvágta, hogy más fejlesztésbe fogtam. Számos kisebb-nagyobb képtervet,
rajzot, térképeket, vázlatokat stb. készítgettem hozzá, ezek nagy
része azonban sajnos mostanra már elveszett. (Ezt erősen fájlalom,
ugyanis voltak részletesen kidolgozottak, és kifejezetten szépek,
sőt, már-már művésziek közöttük… Úgy látszik, hogy mégsem vigyáztam
a floppy lemezeimre az évek során elég jól.) Összeválogattam ide
néhány képet belőlük.
Extra
érdekesség, hogy a legfelső rajzon, a – két kattintásra kinagyítva
megtekinthető – tengeri térkép által ábrázolt szigetrendszerből,
a bal felső sarokban, több kisebb szigetecske által körülölelten
fekvő, aránylag nagyobbacska szigeten játszódik A gálya.
(Felismerhetőek rajta a hegyek és a városok, a folyó és a déli
kikötői öböl, s középen a tó, illetve annak nyugati partján található
kísértetkastély is… Továbbá a sziget délnyugati csücske, ami nem
szerepelt a játékban – azon a kis területen egyelőre ismeretlen
helyszínekkel bővülhetett volna ki az eredeti cselekmény.)
Olessák
Róbert (2011)
|
|
Játékaim
(1987-2001) /4. |
2011.09.01. |
|
|
|
4.
fejezet: A C64 korszak hattyúdalai |
|
|
|
Játékaim
(1987-2001) |
2011.09.01. |
|
|
|
Személyes
nézőpontból írott összefoglalóm a játékaim fejlesztéséről |
|
|
|
Game(s)
Over… |
2011.09.01. |
|
|
|
Képgyűjtemény
játékokról, amelyekhez közöm volt (200
kép) |
|
|
|
Athar |
2011.09.01. |
|
|
|
A
játék letöltése (0.6 MB) |
|
|
C64
játékok |
|