Nem
egy befejezett, kész játék, hanem A gálya folytatása
gyanánt tervezett, ám végül elvetélt és félbehagyott program intrója.
1993-94 körül született. Intrónak azonban egész látványos és érdekes;
egyetlen komoly hiányossága, hogy zene nem készült hozzá, így
olyan, mint egy némafilm. C64-en ritkán látni teljes képernyő
méretű animációt. Ami ráadásul szépen megrajzolt, és ötletes (több
hónapig küzdöttem, hogy így legyen, hisz alapjában véve nem vagyok
egy grafikus). Kár, hogy végül nem lett fölhasználva semmire.
(Amennyiben netán megnyeri a tetszésed az ilyesmi, úgy javaslom,
hogy tekintsd meg A pokol angyala 2. című játék előtt
található másik intrót is!) A képernyőről előlépő csontváz ötletével
egyfajta szürreális, pszichedelikus és elvont végtelenség-ábrázolás
volt a célom. (Ez a kép a hozzáadott címmel kombinálva érdekesen
egybecseng a – majd’ egy évtizeddel később megjelenő – A kör
című horrorfilmben zajló történésekkel…) Ugyanakkor persze vicces
is. Tulajdonképpen, egy kicsikét utólagosan, és prekognitív/szofisztikus
módon, egy amolyan öntudatlan Hunter S. Thompson karikatúra
is belelátható még mindebbe (pont ahogyan tipikusan ábrázolni
szokták: a tar homlok, a napszemüveg, és a szipka… ami ez esetben
inkább szivar lett); az írógépet itt a számítógép-klaviatúra helyettesíti,
s az egyébkénti irodalmi utalások is megvannak.
Csak
a könyv kinyílását tartalmazó animációs betét maga kilenc darab
– egyesével kidolgozott és előzetesen megrajzolt – egész képméretű
fázisból áll össze (lentebb szépen végigkövethetőek ezek mind);
külön programozói bravúr volt elérni, hogy ez az egész kollekció
egyben beférjen a rendelkezésre álló 64kB memóriába. (Szétszabdaltam
kisebb darabokra őket, majd ezeket a grafikai részleteket tömörítve
tároltam.) Különösképp mivel a teljes monitorfelületet elfoglaló
képkockák időzített váltásához eleve is dupla videomemóriát kellett
alkalmazni – először a láthatatlan területen felépíteni a következő
képkockát, azután a rasztersugár visszafutásához szinkronizált
pillanatban átkapcsolni egyikről a másikra, hogy ne villogjon
a kép –, ezért még kevesebb, adattárolásra használható tárterület
maradt szabadon. Még egy érdekesség: a gyertyalánghoz nem maradt
már elég szín a rajzolóprogramban, így azt utólag applikáltam
rá a képre, sprite-okból… Mint itt látható:
Az
említett animációs epizód soron következő nyolc lépése (az első
volt a fenti kép) pedig itt:
Olessák
Róbert (2011)
|
|
Játékaim
(1987-2001) /4. |
2011.09.01. |
|
|
|
4.
fejezet: A C64 korszak hattyúdalai |
|
|
|
Játékaim
(1987-2001) |
2011.09.01. |
|
|
|
Személyes
nézőpontból írott összefoglalóm a játékaim fejlesztéséről |
|
|
|
Game(s
More)Over… |
2012.01.01. |
|
|
|
Képgyűjtemény
játékokról, amelyekhez közöm volt /2. (200
kép) |
|
|
|
Game(s)
Over… |
2011.09.01. |
|
|
|
Képgyűjtemény
játékokról, amelyekhez közöm volt /1. (200
kép) |
|
|
|
Horsekiller |
2011.09.01. |
|
|
|
A
játék letöltése (0.3 MB) |
|
|
|
CoV
Különszám (1995/nyár) |
|
|
|
|
A
Horsekiller beharangozása A gálya leírása végén a CoV-ban |
|
|
|
Horsekiller
(IFDB) |
|
|
|
|
A
játék IFDB oldala (Interactive Fiction Database) |
|
|
C64
játékok |
|