A
legelső szöveges kalandjáték, amit írtam: 1988-ban, C64 BASIC-ben.
Kábé egy hét leforgása alatt készült el… Mindezekből kifolyólag
– nyilván – nem valami kidolgozott alkotás; ugyanakkor mégis vannak
olyan vonásai, amelyekre érdemes már felfigyelni benne. Jóllehet
még tanultam épp csupán angolul (noha emelt óraszámban, intenzíven,
mégis alig egy-két év óta), ekkor már a Magnetic Scrolls
cég The Pawn című kalandjátéka
volt az egyik leglenyűgözőbb számítógépes élmény számomra (annak
ellenére, hogy a hiányos nyelvtudással még csak félig-meddig értettem
az egész játékot), mely két évvel előbb jelent meg. Az F. DaCosta-féle
híres könyv (a nálunk ugyancsak két évvel korábban kiadott A
kalandprogram írásának rejtelmei) volt a másik ilyen alapélmény,
ami eldöntötte, hogy a következő évtizedben mi járjon a fejemben.
A játék formálódó stílusjegyeit is ezek határozták meg – kezdve
mindjárt a fekete alapon világoszöld színű helyiségleírásokkal.
Első nekirugaszkodásra már megpróbáltam ragozott szövegértelmezést
használni, és hosszadalmas leírásokat (nemcsak holmi egy-két szavas,
odavetett jegyzeteket), lehetőleg non-lineáris játékmenet-szerűséggel
(persze ilyen fogalmaim tudatosan egyelőre nem voltak, de a szándéka
már láthatólag létezett a fejemben), vizsgálható tárgyakat, és
kerek mondatokban megjelenő tárgy-listákat stb. (Még az olyasféle
finom „apróságokat” is szemfülesen kilestem a nagy példakép-játék
működési módjából, hogy ők már az ige és a cselekvési szándék
kiértékelődése előtt megvizsgálják, hogy a beírott mondatban
szereplő tárgyak előfordulhatnak-e az elérhetőségi körben…) Első
perctől tudtam tehát, mit fogok majd akarni.
Olessák
Róbert (2011)
|
|
Játékaim
(1987-2001) /1. |
2011.09.01. |
|
|
|
1.
fejezet: A kezdetek… |
|
|
|
Játékaim
(1987-2001) |
2011.09.01. |
|
|
|
Személyes
nézőpontból írott összefoglalóm a játékaim fejlesztéséről |
|
|
|
Game(s)
Over… |
2011.09.01. |
|
|
|
Képgyűjtemény
játékokról, amelyekhez közöm volt (200
kép) |
|
|
|
Brekk! |
2011.09.01. |
|
|
|
A
játék letöltése (0.3 MB) |
|
|
|
Brekk!
(megoldás) (PDF) |
2011.11.11. |
|
|
|
A
játék megoldása (0.1 MB) |
|
|
|
Brekk!
(CoV-leírás) |
|
|
|
|
A
játék leírása a CoV 31-ben (magam írtam, inkognitóban) |
|
|
|
Brekk!
(IFDB) |
|
|
|
|
A
játék IFDB oldala (Interactive Fiction Database) |
|
|
C64
játékok |
|